Wednesday, March 15, 2017

Team Kraf Kreatif: Penggerak Industri Kraf Felt di Malaysia

Teks Nurul Hidayah Harun
Entri #21

TEAM KRAF KREATIF

Siapa Team Kraf Kreatif?

Team Kraf Kreatif adalah satu kumpulan hasil kerjasama dan gabungan usaha kreatif krafter untuk menaikan martabat industri berasaskan kraftangan felt dalam kalangan pencinta seni di Malaysia. Matlamat Utama Team Kraf Kreatif adalah untuk menjadi penggerak kepada penghasil seni kreatif untuk berjaya dalam industri kraftangan Felt.

Konsep Team Kraf Kreatif.

Teras kami adalah perkongsian ilmu kraftangan dan perniagaan kraftangan felt melalui model-model asas kraf dan bisnes yang dirangka oleh Team Kraf Kreatif

Pengasas Team Kraf Kreatif:

Puan Reedwah Reefah  berpengalaman luas dalam pemasaran produk berasaskan kraftangan felt. Beliau telah menyertai beberapa booth jualan besar-besaran di Malaysia dan juga di Brunei. Bermula dari sebuah kedai kraf , menjual bahan-bahan kraf dan hasil kraf sehingga sekarang mampu menjana pendapatan ribuan ringgit hasil dari jualan produk kraf. 

Puan Sabariah merupakan seorang krafter yang berpengaruh dalam industri kraftangan Felt. Hasil seni dan usaha beliau memang amat disegani oleh peminat kraftangan Felt .Beliau yang tidak lokek ilmu, mesra dan suka berkongsi menarik perhatian peminat kraftangan untuk mendekati beliau. Pengalaman yang luas dalam bidang kraftangan Felt, memberi peluang kepada beliau di jemput menjadi tenaga pengajar bengkel kraf. Beliau juga selalu dijemput untuk mengadakan demostrasi kraf di program-program besar di Malaysia.

Puan Nurul Hidayah salah seorang krafter yang semakin dikenali dalam industri kraftangan Felt. Beliau berpengalaman dalam penyediaan kertas kerja, merangka projek kraf dan modul-modul asas kraftangan dan perniagaan kraftangan. Beliau juga pernah mengadakan bengkel kraf secara online asas kraftangan dan perniagaan kraf.

Ikuti perkembangan, perkongsian tip-tip bisnes dan teknik kraftangan Felt di Page Panduan Bisnes Kraf Felt

No comments:

Post a Comment