Sunday, March 26, 2017

Tuaian Hasil pada hari ke 20

Teks: Nurul Hidayah Harun
Foto: Nurdaya Craft
Entri #44

Alhamdulillah, akhirnya berjaya menamatkan tugasan 44 entri dalam masa 20 hari. Terima kasih Puan Nor Amalina Rohaizad, mentor yang mengajar saya menguasi ilmu asas blog dan penulisan. Terima Kasih juga Puan Masayu Ahmad, perkongsian ilmu dalam ebook Asas Blog yang amat membantu.


Hasil perkongsian ilmu dalam Bengkel Asas Blog dan Penulisan.

Pelaburan Rm150 pada permulaan memang tidak sia-sia. Sehingga hari ini, cabaran hari ke 20, selain daripada ilmu yang begitu bernilai. Saya berjaya gandakan RM150  melalui ilmu hasil perkongsian Puan Masaya, Puan Nor Amalina Rohaizad dan juga bantuan daripada sahabat kraf saya, Puan Reedwah Reefah dan Puan Sabariah. 

Dengan falsafah "Minima Modal, Maksima Untung" yang saya terapkan dalam diri, dalam bisnes apa pun strategi yang dibuat, ia perlu bersandar kepada nilai duit sebagai target yang realistik. Sepantas mana kita boleh jana duit. Terus pusing modal untuk tambah kan lagi duit. Usaha dulu. Pemberi rezeki adalah kerja Allah.

Baiklah, saya dah boleh fokus ke tugasan seterusnya. Hasilkan ebook yang berkualiti dan fokus pada bengkel Asas Kraf dan Bisnes Felt. Perjalanan saya masih panjang. Dengan niat untuk membantu sahabat kraf yang lain, saya juga perlu dibantu dan didorong. Semoga dipermudahkan. 

Amin.  

No comments:

Post a Comment